dinsdag 13 april 2010

12 april 2010: een dagje lammen

Zoals gebruikelijk werd ik behoorlijk gestraft voor onbezonnen inname van alkohol.
De meeste mensen worden dronken en daarna ziek, ik word niet dronken, alleen maar ziek.
Het begint met een hoofdpijn die met geen 6 asperientjes te onderdrukken is en waarin alle licht en geluid teveel is. Vette pech dus aan boord waar altijd lawaai is en vannacht dus extra. Er stond een stevige wind en de Zodiacs lagen naast het schip, waardoor de stalen haken van de ankerlijn ritmisch tegen de romp sloegen, zo'n beetje naast mijn hoofd.
Het was dus een moeilijk nachtje. Mijn prostaat heeft het sowieso al moeilijk maar met al dat bier was er dus geen houden aan. Om de haverklap er uit om te plassen, aspirientje te nemen, weer te gaan liggen en proberen het bonken te negeren, vergeefs!

prachtige zonsopgang
Tegen acht uur eruit gegaan om te zien of koffie en frisse lucht hielp, maar nee hoor.
Dus maar weer terug in het donker en naar het ultieme redmiddel gegrepen. Voor een aanval van migraine heb ik een paar neusspray's bij me. Vandaag getest of die ook tegen een kater helpen en jawel!!
Om 9 uur ingenomen en om half elf was ik klaar voor het ontbijt. Alleen jammer dat er geen ontbijt meer was......

We zijn nog steeds gebonden aan het schip dat we niet mogen verlaten. Pas tegen 12 uur kwam de Chileense douane en de mannen van het Ministerie van Landbouw aan boord om het schip vrij te geven.
Om 2 uur, na de lunch (nog meer barbecue van gisteren), gebeurde dat onder voorbehoud van Sirius: de scheepshond mag in geen geval van boord!.
Het verdere nieuws is dat we morgenvroeg om 04:00 uur het anker lichten en naar een verzamelplaats iets ten noorden van Valparaiso varen. Vandaar gaat het in optocht naar Valparaiso waar we als vierde gaan aanleggen aan de pier. Het is dan de 13e april, terwijl de oorspronkelijke verwachting was dat we pas de 16e zouden aankomen. We kunnen in ieder geval tot dat moment aan boord blijven, dus ik heb nu een paar dagen om de stad te bekijken alvorens ik op de 16e naar Santiago reis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten