donderdag 15 april 2010

15 april 2010: Afscheid

Gisteren sla ik maar over.
Niet omdat het slecht was maar omdat we gisteren echt de toerist hebben uitgehangen.
Lekker de stad in, winkeltjes kijken, biertje drinken en als sluitstuk een afscheidsdiner met ons vieren in een van de parels van de Chileense haut-cuisine. Een geweldig 3 gangen diner, lekker wijntje erbij en voor 30 euro eet je je buikje heerlijk rond. Ben bang dat er van afvallen niet veel terecht gekomen is deze reis.

Vandaag hebben we afscheid genomen van Tim en Gary. Zij zijn nu op weg naar Santiago, vanwaar ze via Sao Paulo hun echtgenotes treffen en dan ergens in Argentinië nog een paar dagen doorbrengen onder een waterval.
Weer ruimte in de kabine dus. Als ik dadelijk klaar ben met het blog, ga ik mijn bagage inpakken om morgenvroeg (vrijdag) naar Santiago te reizen. Van daaruit vlieg ik dan op zaterdag naar Sao Paulo om Juliette op te halen en vervolgens nog 2 weken in Brazilië door te brengen bij vrienden uit mijn werkzaam verleden.
Tenminste..........als die vulkaan op IJsland geen as in de vliegtuigmotoren strooit! Dat ding kan onze gepland verblijf in Brazilië aardig in de war gooien.

Deze reis heeft al mijn verwachtingen overtroffen. Soms was het net werk, maar altijd in een gigantisch mooie omgeving, met fijne mensen om me heen, met een fantastische verzorging op een schip uit de vorige eeuw, getuigd en gezeild zoals het vroeger was: met louter wind- en spierkracht.
Ik ga het nog missen............

Dit is dan ook de laatste entry in de blog. Ik ben niet van plan om tijdens onze vakantie in Brazilië ook het blog bij te houden. Ik ga eens 2 weken niets doen en van Juliette en Brazilië genieten.

Met dank aan mijn trouwe lezers en tot ziens op "Vaarttuig avonturen".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten